Kampanja „Drug nije meta“ pokrenuta je 15. septembra nakon opsežnog istraživanja novinara o vršnjačkom nasilju u srpskim školama, ali i van njih.
Javnost je prvi put od početka kampanje saznala poražavajući podatak da je u svakom školskom odeljenju svako drugo dete izloženo seksualnom nasilju, njih 93 odsto verbalnim napadima, dok 63 odsto učenika trpi fizičko nasilje.
Pored verbalnog i fizičkog zlostavaljanja, sve češće se pominje digitalno nasilje koje vrhunac doživljava poslednjih godina ekspanzijom naloga na društvenim mrežama.
Društvene mreže smatraju se „oružjem“ snažnijim i od fizičkog i verbalnog nasilja, jer se žrtva vrlo lako diskredituje nedugo nakon što se o njoj objavi kompromitujuća informacija ili fotografija.
Najčešći oblici digitalnog nasilja jesu slanje uvredljivih sms poruka, uznemiravanje telefonom, širenje laži i uvredljivih snimaka po društvenim mrežama.
Ovu kampanju podržala je i Fondacija „Tijana Jurić“ iz Subotice deleći na svojoj Fejsbuk stranici fotografije i video spot „Drug nije meta“, kako bi pomogla podizanje svesti javnosti o ozbiljnom problemu.
Pored te podrške, Fondacija i sama sprovodi edukacije „Tijana klik“ u osnovnim školama u Vojvodini kojima deci skreće pažnju o opasnostima na internetu. Učenicima i prosvetnim radnicima govori se o vršnjačkom digitalnom nasilju ali i o problemu pedofilije koja je pojavom društvenih mreža doživela poražavajući porast.
Iako će kampanja „Drug nije meta“ trajati do 15. oktobra, o ovoj temi će se ubuduće posvećivati mnogo više pažnje.
Bojana Latinović
Foto: Facebook/Igor Jurić